Podľa záujmu účastníkov
AKREDITOVANÝ PROGRAM MŠ SR
Účastník vzdelávacej aktivity má získať potrebné vedomosti a schopnosti pre výkon efektívnejšieho riadenia v oblasti štátneho aj súkromného sektora na Slovensku. Má poznať a kriticky analyzovať teórie manažmentu a spôsob ich uplatnenia v praxi, najmä v oblasti správania sa a štruktúry organizácie, v plánovaní a efektívnejšom využívaní zdrojov, v zavádzaní zmien a kvality pri aktívnom využívaní získaných manažérskych zručností.
Termín
Podľa záujmu účastníkov
Miesto konania
EVI n.o., Štúrova 3, Bratislava, alebo iné, vybrané hotelové zariadenia na Slovensku.
Cieľová skupina
Vrcholový, stredný a líniový manažment.
Profil absolventa
Účastníci počas kurzu budú absolvovať
* rozpoznávanie svojich potrieb, hodnôt a interpersonálneho štýlu, svojich rezerv v procese riadenia ľudí,
* spoznanie zákonitosti správania sa a chodu svojej organizácie,
* uvedomenie si procesov v pracovnej skupine a preverenie si schopnosti vodcu,
* porozumenie základom plánovania, finančného manažmentu, uvedomenie si požiadaviek klientov v meniacom sa prostredí,
* uvedomelejšie používanie marketingových nástrojov,
* pochopenie princípov manažmentu kvality a oboznámenie sa s prístupmi hodnotenia a zlepšovania výkonnosti na pracovisku,
* osvojenie si základných zručností v riadení pracovnej skupiny a tímu,
* preverenie si získaných nových vedomostí a skúseností z riadiacej praxe v manažérskych hrách a modelových situáciách.
Obsah
Úvod do manažmentu. Štruktúra a kultúra organizácie.
* Efektívnejšia väzba manažéra s prostredím a správaním sa organizácie.
* Prehľad o úspešných manažérskych prístupoch vo svete.
* Výhody a nevýhody jednotlivých typov organizačných štruktúr.
* Identifikovanie organizačnej kultúry a porovnanie s vlastnými potrebami a očakávaniami.
* Využívanie mocenských vplyvov, ktoré ponúka organizácia a jej zamestnanci.
Plánovanie a efektívne využívanie zdrojov.
* Používanie termínov, bazálnych úkonov a činností finančného manažmentu.
* Využívanie informácií pre efektívnejšie toky finančných zdrojov organizácie.
* Využitie vedomostí z finančného manažmentu v príprave strategických plánov organizácie a oddelení a pochopenie poslania a postupu strategického plánovania.
* Stanovenie vlastnej stratégie a konkretizácia cieľov.
* Filozofia a ciele marketingu vo víziách svojej organizácie.
* Marketingové techniky v praxi.
* Rezervy v procese vyjednávania.
Manažment zmien.
*
Príprava na zavádzanie zmien na pracovisku.
*
Identifikácia odporu ku zmenám a jeho prekonávanie.
*
Využitie svojich silných stránok vodcu a eliminovanie svojich slabších vlastností pri riadení.
*
Stratégie riešenia konfliktov medzi zamestnancami.
*
Taktiky vyjednávania a asertívne správanie.
Manažment kvality.
*
Bariéry efektívneho riadenia.
*
Koncepty manažmentu kvality vrátane TQM, CQI a TOE.
*
Procesy akreditácie a zavádzanie kvality vrátane ISO noriem v oblasti služieb na Slovensku.
*
Používanie vybraných nástrojov a metód manažmentu kvality, grafické znázorňovanie a interpretácia získaných výsledkov.
*
Motivácia podriadených prostredníctvom vybraných motivačných činiteľov.
*
Systém hodnotiacich pohovorov na oddeleniach, zvyšovanie výkonnosti a podpora inovácie u pracovníkov.
*
Zlepšovanie komunikácie.
Manažérske zručnosti.
*
Efektívne vedenie schôdze.
*
Zvládnutie práce pod časovým tlakom a koordinácia činností.
*
Vyjednávanie a prijímanie rozhodnutí v rámci tímu.
* Rozpoznanie základných rolí v tíme a uvedomenie si vlastného miesta v tíme.
*
Ústne a písomne prezentovanie svojich projektov a návrhov.
Lektori
Kvalifikovaní lektori z praxe s mnohoročnými skúsenosťami s poskytovaním konzultačno – poradenských služieb pre manažérov.
Počet účastníkov v skupine
Optimálny počet pre skupinu je10 – 15 účastníkov. Možnosť individuálneho poradenstva.
Dĺžka trvania
5 x 2,5 dňa
Formy a metódy
Participácia a interakcia frekventantov je podporovaná použitím prípadových štúdií, modelovými situáciami, manažérskymi hrami, sebapoznávaním, analýzami, tiež využívaním princípu akčného učenia – spoločným hľadaním riešení v zložitejších prípadoch z reálnej praxe.